SEO to skrót od Search Engine Optimization i nie ma w tym nic naprawdę mistycznego, choć wskazuje na to tytuł naszego artykułu. SEO, czyli pozycjonowanie stron to wymierny, powtarzalny proces, który służy do wysyłania sygnałów do wyszukiwarek, które warto wyświetlać w indeksie wyszukiwarki. Zasadniczo wyszukiwarka wykorzystuje złożoną formułę matematyczną zwaną algorytmem, aby dać wynik każdej stronie internetowej i każdemu wyszukiwarce, która ma być wykonana w wyszukiwarce, aby dowiedzieć się, która strona powinna być najlepsza dla tego, czego ludzie szukają. Pomyśl o algorytmie jak o zbiorze pustych wiader. Jedno wiadro daje ocenę jakości witryny, jedno wiadro daje ocenę, ile stron łączy się z tobą, jedno wiadro daje wynik, jak ludzie ufają tobie. Twoim zadaniem jest wypełnienie większej liczby wiader w algorytmie niż jakakolwiek inna strona. Poprzez pozycjonowanie stron w internecie możesz wpływać na ranking wyszukiwarki, uzyskując najwyższy wynik pod względem jakości witryny, najwyższy wynik pod względem autorytetu witryny, najwyższy wynik pod względem najbardziej zaufanego sklepu, w którym wyszukiwane są osoby szuka. Dobrą rzeczą jest to, że istnieją setki wiader, a dla każdego pojedynczego segmentu te wyniki zestawione w algorytmie, aby dowiedzieć się, gdzie masz rangę, jest szansą na wypełnienie go i poprawę rangi. Tak więc optymalizacja witryny pod kątem wyników wyszukiwania naprawdę oznacza uzyskanie jak największej liczby punktów. Teraz niektóre wiadra są warte więcej niż inne, a trzy główne wiadra, o których należy pamiętać w rankingach wyszukiwania, to jakość, zaufanie i autorytet.
W pozycjonowaniu stron liczy się wysoka jakość: to, co wyszukiwarka stara się zmierzyć, gdy próbuje dowiedzieć się, jakie witryny powinny oceniać, oferuje coś cennego lub unikalnego lub interesującego dla wyszukiwarki. Na przykład: dobra treść – jeśli sprzedajesz koszulki i używasz tego samego opisu, którego używa każdy inny sprzedawca koszulki na swojej stronie internetowej, nie oferujesz niczego wyjątkowego dla wyszukiwarki. Nawet jeśli twoje koszulki mogą wyglądać całkiem fajnie, zawartość jest taka sama, jak w przypadku wszystkich innych, więc wyszukiwarka nie może powiedzieć, że twoje koszulki lub strona z koszulkami są lepsze niż ktokolwiek inny. Zamiast tego oferuj ludziom interesujące treści, które z pewnością dobrze wpłyną na pozycjonowanie stron i ich promocję!