Żywe drzewa mają bardzo wysoki poziom wilgotności, co może podwoić wagę tarcicy i nie nadawać się na wiaty garażowe Lubuskie. Jest to problem w przypadku używania przyczep użytkowych zamiast ciężarówki z platformą do transportu surowo przetartych desek, ponieważ nacisk na oś może decydować, że drewno na garażowe wiaty jest przemieszczane w kilku ładunkach. Koszty gazu lub oleju napędowego stają się wtedy częścią równania.
Należy również wziąć pod uwagę suszenie jeśli chcesz z tych desek wykonać wiaty garażowe Lubuskie. Płyty należy układać w taki sposób, aby powietrze mogło krążyć wokół wszystkich sześciu powierzchni. Końce należy uszczelnić, chronić przed śniegiem i deszczem oraz chronić przed bezpośrednim działaniem promieni słonecznych, aby ułatwić równomierne wysychanie. Jeśli to możliwe, klejenie (listwy) stosowane między deskami w stosie powinny być tego samego gatunku co same deski, aby uniknąć linii naklejek. Są to ślady reakcyjne, które rozwijają się w czasie, gdy substancje chemiczne w gatunkach naklejek zmieniają kolor desek, w których się stykają. Zwykle są to ciemniejsze linie biegnące po całej planszy i chociaż większość można usunąć podczas planowania, niektóre biegną dość głęboko.
Najważniejsza kwestia dotycząca wyboru, czy ścinać drzewo, często nie jest najważniejsza. Oznacza to, że decyzja nie zawsze jest tak prosta jak wyliczenie. Czasami drzewo ma wartość subiektywną, bo można z niego wykonać wiaty garażowe Lubuskie.